חיפוש

נעקצים כל לילה ולא יודעים ממה? אולי יש לכם פשפשי מיטה

קרדיט תמונה FREEPIK

איך נראים פשפשי המיטה?

פשפשי המיטה הם חרקים בצורת אליפסה חומה ושטוחה שחיים במקומות רבים כמו: רהיטים, בגדים, בסדקים או בקירות בתים. הם ניזונים מדם המארח שלהם, בדרך כלל בלילה, כאשר האנשים בבית ישנים והם אינם פעילים. פשפשי המיטה הם טפילים שחייבים לחיות על ידי הזנה מדם של בני אדם או בעלי חיים כדי לשרוד. פשפש המיטה יכול להיות קטן כמו ראש סיכה או גדול כמו זרע של תפוח. כשהם ניזונים מדם של אדם הם לוקחים מספיק חומרים מזינים כדי להגיע לשלב החיים הבא שלהם ולהתכונן להתרבות. יש להם שש רגליים ומחושים ארוכים, המאפשרים להם לזהות חום ותנועה ליד מקום מסתור של פשפש המיטה ולברוח בשעת הצורך. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שכאשר פשפשים חשים בחום גוף ודם, הם משתמשים בחרטום אשר נמצא באזור העליון של הפה שלהם בשביל לחדור לעור הקורבן שלהם ובכך יוכלו לאכול את הדם של המארח שלהם (בני האדם או בעלי חיים). לפה של פשפשי המיטה יש שתי שורות של שיניים חדות שעוזרות לו לנקב בקלות את העור. חלקי גוף האדם המועדפים על פשפשי המיטה יהיו מקומות שבהם יש יותר זרימת דם כמו הצוואר, הזרועות, הרגליים וכמובן; הגב – חלק גוף האדם האהוב עליהם מכל.

עקיצות פשפש המיטה – זיהוי וגילוי

כשמדובר על חשש לפשפשים ועקיצות הפשפשים, יש להיות ערניים לסימנים ולריחות אשר מצויים באזור החשוד בהימצאות הפשפשים, יש להרחיק מהאזור הנגוע בפשפשים את כל הרהיטים והדברים אשר לא חשודים כנגועים בפשפשים וזאת על מנת לצמצם כמה שיותר את חומרת הנזק של שעשו הפשפשים במקום.עקיצות פשפש המיטה הם אחד מנזקי המזיקים והטפילים הנפוצים ביותר בבתים כיום. פשפש יחיד יכול להמליט כ300 פשפשים בשנה אשר יכולים לעקוץ כמה פעמים ביום. עבור אנשים הסובלים מאלרגיות, מחלות עור או בעיות כאלו ואחרות הקשורות לעור ומערכת הדם, אין תרופה לעקיצות פשפש המיטה ואין תרופות אחרות שניתן ליטול כדי לעצור את הגירוד או הכאב הנלווה אליהן. בעזרת רשימת התסמינים הבאה תוכלו לזהות האם יש בביתכם או בסביבתם פשפשים ובכך תוכלו למנוע מכם להיות הקורבן הבא של פשפשי המיטה:

  • עור אדום ונפוח
  • בליטות מורמות על העור
  • נוכחות של כתמים על העור
  • נפיחות במקום הנשיכה (זה שכיח יותר עם תגובות אלרגיות)
  • תחושת גירוד עזה

עקיצות של פשפשים קשות לזיהוי ואנשים רבים לא יודעים שננשכו בכלל עד שהם לא נעקצים מספר פעמים במקומות אשר נגלים לעיניים שלהם. עדיין לא בטוחים האם נעקצתם על ידי פשפשים או שזו סתם פריחה?

הנה כמה פעולות פשוטות שתוכלו לעשות בקלות כדי לאבחן האם מדובר בפשפשים ולהימנע מהדבקה:

1) חפשו סימנים אדומים או כתמי צואה של פשפשים אשר נראים כמו נקודות שחורות קטנות.

2) בדוק את המזרן, הסדינים והציפיות לאיתור כתמים קטנים חומים של דם או כליפה כהה בצבע לבן של ביצי הפשפשים

3) אם עדיין יש לך ספקות לגבי החשד שלך, בדוק היטב את העור שלך עבור עקיצות אדומות זעירות שעלולות להתפזר סביב קו המותניים והמפשעה.

לעוד מדריכים בנושא של  עקיצות פשפש המיטה זיהוי וגילוי כל מקומות המסתור של הפשפשים.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנקראים ביותר

Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות